Rozmiar tekstu:

Katarzyna Sienkiewicz

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Katarzyna Sienkiewicz

CV

Wykształcenie:
Akademia Sztuk Pięknych we Wrocławiu (1994-1999)
wydział: Ceramika i Szkło,
kierunek: Ceramika
tytuł: Magister sztuki
Akademia Sztuk Pięknych we Wrocławiu (2006-grudzień 2007)
studia podyplomowe,
kierunek: Sztuka zintegrowana – Plastyka – Muzyka
DODN Wrocław (2001-2002)
- kurs pedagogiczny

 

 

/RK/

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

O moich zajęciach

Pracownia ceramiczna skupia dzieci przede wszystkim z osiedla Nowy Dwór, ale są tu też dzieci dowożone z dalszych części miasta.

Pracownia obejmuje opieką grupę dzieci z Dziennego Ośrodka Neuropsychiatrii Dziecięcej przy ul. Białowieskiej we Wrocławiu, została stworzona dla poszerzenia oferty MDK Fabryczna, dzięki zrozumieniu Dyrekcji dla działania terapeutycznego poprzez pracę z gliną (głównie chodzi o dzieci z trudnościami czy dysfunkcjami).

Pracownia wyposażona jest w narzędzia, pojemniki, szkliwa. Dzięki dobrej współpracy Dyrekcji MDK Fabryczna z zakładem Röben w Środzie Śląskiej produkującym ceramikę budowlaną, pracownia jest zaopatrywana w uformowane, nie wypalone cegły z brązowo-czerwonej gliny, które po namoczeniu w pojemnikach i przerobieniu stanowią b. dobry materiał do tworzenia. Dzieci na zajęciach  zapoznają się też z drugim tworzywem plastycznym – gliną szamotową z drobnoziarnistą palonką.

Nadrzędnym celem stworzenia pracowni ceramicznej dla dzieci i młodzieży jest generowanie miejsca, form i metod pracy plastycznej nastawionej na wspomaganie twórczego rozwoju dzieci i młodzieży. Szczególnie dzieci i młodych ludzi, których sytuacja psychospołeczna, edukacyjna pozbawiła lub nie sprzyjała utrwalaniu wiedzy we własne możliwości.
Celem równorzędnym programu jest: przekazanie uczniom (dzieciom i młodzieży), obszernych informacji na temat narzędzi, materiałów i technik ceramicznych.
Zapoznanie z różnymi rodzajami gliny i wiadomościami, jaką ceramikę można z nich wykonać, także zapoznanie z tradycyjnymi technikami kształtowania ceramiki, w tym modelowania ręcznego oraz sporządzania form. Sposobami dekorowania ceramiki, szkliwienia.
 
Przedstawienie różnych typów pieców i technik wypalania oraz efektów, które można uzyskać stosując każdą z tych technik.
(Zagadnienia: glina i masy ceramiczne. Wyrób gliny, glina plastyczna, ocena plastyczności, glina naturalna i przygotowana. Klasyfikacja gliny wg temperatury wypalania. Temperatury wypalania różnych glin. Ceramika nieszkliwiona.
Typy ceramiki: czerwona glina – terakota, kamionka, porcelit, porcelana, masa lejna.
 
Budowanie małych form rzeźbiarskich i użytkowych. Budowanie z wałeczków i plastrów.  Modelowanie ręczne. Prace z reliefem wgłębnym i wypukłym).
W trakcie zajęć ceramicznych dzieci uczestniczą w licznych konkursach i festynach, wyzwala to ich kreatywność, chęć współzawodnictwa.
 
W świetle powyższego praca z dziećmi wydaje się celową, niezwykle pożyteczną i przynoszącą duże efekty oraz osobistą satysfakcję.
Zajęcia, które prowadzę

Moje sukcesy